Friday, July 1, 2011

Jo noin kuukausi mennyt melko huonosti

Ihan kesäkuun alussa meillä oli muutama hyvä pissatuspäivä, mutta sitten on ollut yhtä vaipanvaihtoa. Olen miettinyt mahdollisia syitä tähän. Näitä pissatuksen negatiivisia puolia ei paljon missään käsitellä, mutta kerron nyt tässä virheistäni.

Luultavasti olen liian hätäisesti aina vienyt poikaa pissalle enkä ole tosissani yrittänyt tehdä tapahtumasta miellyttävää. Lapsi on nimittäin aika usein protestoinut pissatusta ja se ei oikein muusta voi johtua kuin siitä, että olen itse toiminut jotenkin väärin. Ja että ei ole hätä.

En myöskään koskaan anna vauvan olla märässä vaipassa, joten hänelle vaippaan pissaaminen ei ole kovinkaan epämiellyttävää, oikeastaan päin vastoin. Olen nyt viime aikoina yrittänyt pitää saman vaipan, vaikka olen nähnyt että poika pissaa siihen. Se on vain aika vaikeaa.

Helle on mielestäni vaikeuttanut pissatusta, sillä hikisenä vauvan kannattelu lavuaarilla on molemmista epämiellyttävää. Olen kokeillut muutaman kerran taas kukkaruukkupottaa pojan ollessa selinmakuulla ja se on toiminut ihan hyvin.

Kakatus sen sijaan on onnistunut aika hienosti. Se on paljon selkeämpää ja siitä on myös huomattavasti vähemmän vaivaa kuin kakkapyllyn ja -vaippojen pesemisestä.

Poika on nyt 5 kk ja olen viime aikoina pissattanut myös potalle. Sekin välillä ihan sujuu. Välillä näytän myös viittomaa "pissa" ja ehkä sitä voisi yrittää näyttää joka kertakin. Jossain vaiheessa lapsen pitäisi se oppia ja parempihan on hiukan aiemmin aloittaa.

Sitä meidän vauva ei vielä osaa, että pissaisi pissatettaessa, vaikka ei ole varsinaista hätää. Kuitenkin ystävän samanikäinen vauva tekee sen eli mahdollista on.

No comments:

Post a Comment